Berlin, dag 3

Idag akte vi till Östberlin. Irrade runt och sag lite coola husväggar och ett rör. Later inte sa tufft kanske, men det var det. Letade det kulturella men vi fattade inte riktigt vart det var.. Vi kanske sag det utan att veta om det. Vem vet. Blasigt och sadär, som alla andra dagar. Inget regn. Rätt soligt faktiskt. Satt i en park i en timme eller tva och glodde. Rätt avslappnade. Hanna drack latte. Vilken mobbad dryck. Det är ju förtusan mjölk med kaffesmak. Det har jag aldrig vetat, men da tycker jag nog inte att man kan kalla det kaffe. Hmh! Sen for vi i vilket fall hem.

..och sa köpte vi en varsin tröja pa H&M (bra att man handlar där när man är i ett annat land. Haha.) Men jag behövde en sovtröja och Hanna, ja, hon behövde nog ingen tröja men man kan ju köpa för den goda sakens skull ;) Haha.

Maste bara tillägga att vi är sjukt ekonomiska pa matfronten. Har köpt bröd och marmelad (bara för att det inte maste vara i kylskap, sa da kan vi packa ner det i väskan när vi far till Polen) som vi äter till frukost varje dag. Frulle här hade kostat nästan 40 spänn par dag. Fatta skillnaden! Och sa har vi sagt att vi bara far äta ute en gang om dagen om vi har kök där vi bor. Vilket vi har nu. Och alla tre ganger som vi har ätit ute har vi käkat för 25 spänn var varje gang. Sjukt bra! Snacka om att ligga under matbudgeten. Vi har ju med oss nudlar som vi har ätit tva ganger, och igar blev det ingen lunch för vi at sen frukost. Priiima!

Imorrn ska vi bege oss till Eastside Gallery. Där resterna av Berlinmuren är. 1,3 km lang med en massa konstverk. Det blir himla bra det! Dar kan man nog ta manga flashiga & fina kort ocksa.. Sen blir det nog Checkpoint Charlie. Om inte imorrn sa pa mandag. Sen känns det nog som att vi har gjort Berlin. Och det är ju bra, för pa tisdag drar vi ju vidare..

Justnu star Hanna i duschen, och jag sitter här och väntar. Sen ska jag bege mig in i den äckliga duschen. Sa jäkla vidrigt duschdraperi sa ni kan inte första. Det ser inte ut att ha blivit tvättat sen.. ja - aldrig. Och sa är det typ mögelfläckar pa det ocksa pa vissa ställen. Helt otroligt! Hur jobbigt kan det vara att tvätta ett duschdraperi? Inte sa jobbigt skulle jag tro.. Vi är glada att det är ett santhär sunkplejs vi börjar pa, för sa mycket värre kan det faktiskt inte bli. Haha. Kan man hoppas iaf.. Men vi känner oss som hemma ända. Tur att man är väldigt anpassningsbar.. :P Rummet är rätt okej, ocksa rätt sunkigt, men verkligen inte äckligt. Ni far se bilder när jag kommer hem! :)

Har fatt en förklaring av rumskompisen/receptionisten ocksa. Han jobbade där för att fa bo billigare. Han maste ju vara utfattig för det är ju billigt som bara den här! 750 spänn typ för fem nätter.. Och han drog en lang historia om varför han inte hade sovit pa rummet inatt, själv fattade jag typ hälften. Nanting om att nattjobbaren inte hade kommit och nagra homokillar som kom och skulle dricka öl och hade däckat och det var en galen kväll och det hade kommit en klass och dom hade varit pa party och blabla.. Det var bara att nicka och se glad ut. Sen gick jag. Kände mig inte sadär jätteintresserad faktiskt.

Nej, nu ska jag ga till rummet och förbereda mig för en dusch. Ska bli skönt. Känns välbehövligt. Sen ska jag och Hanna spela kort och käka godis. Känns som att det redan börjar bli lite av en tradition. Sa om jag har gatt upp 10 kg när jag kommer hem sa behöver ni inte bli förvanade. Haha.

Keep in touch!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag var till Birka, frissan, igår. Hon har ju bott i Berlin, och hennes syster bor där fortfarande. Frågade vad hon tyckte ni skulle se i Berlin, och då tyckte hon att ni skulle se muren och museet som hör till. Ser att ni redan tänkt göra det. Sen rekommenderade hon att sitta på cafe och titta på människor - men då ska ju vädret vara det rätta också... Ha det bra!!! Kramar från Kårböle

2009-09-06 @ 08:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0