Malena vs. Sarah

Jag kan faktiskt inte förstå hur La Voix kunde vinna Melodifestivalen. Sen när började Sverige gilla sånhär musik? Har jag missat något?



Men, jag tänker som så, att det har inte gått bra för Sverige dom senaste åren, det har det verkligen inte gjort. Och då har jag tyckt att vinnarbidragen har varit bra. Så, i år tänkte jag blunda för dom äkta munterlåtarna liksom (ex. i år: EMD, Alcazar och Måns), eftersom det inte verkar gå hem i övriga länder. Och då är min åsikt följande, Sarah Dawn Finer skulle ha vunnit. Jagmenar, denhär låten är ju tusen gånger bättre än Sanna Nielsens Empty room som höll på att vinna förra året. Det måste ni hålla med om. För Sarah Dawns låt i år var verkligen jättebra, och hon är ju duktig, och det är en lugn låt som övriga länder verkar gilla. Men nej, icke, då skickar vi en operalåt istället.



Men, det kanske bara är jag som tycker såhär, för tydligen så gillade folket Malena bättre än Sarah. Och här sitter jag, väldigt förundrad. Väldigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0