Påsk

Ja, långfredagen blev en väldigt lång fredag. Kände mig lite som Jesus på korset när den var över..

På lördagen var det jobb, från tidigt. Jobbade på golvet och plockade en massa varor, skönt att slippa kassan ibland också.. Efter jobbet for jag till Ljusdal. Duschade och donade. For till Lars en snabbis och sen for jag hem igen och så tog jag med mig Erik och den trasiga teven och for till Kårböle. Spelade Risk med syskonen (det var nära att jag vann) och hade det allmänt trevligt. Mamma och pappa var bortbjudna på middag.

På söndagen hände inte så mycket på dagen. Jenny var inte hemma, hon var på Pilis och jobbade. Men jag, mamma, pappa & Erik satt ute på baksidan på trallen och gottade oss mest hela dagen. fast mest jag och Erik. Egentligen allra mest jag. På eftermiddagen kom släkten på middag, vi blev samma gäng som vi brukar vara på julaftonen, plus Kent. Mycket trevligt. På kvällen spelade jag, mamma & Jenny spel. Rita & Gissa. Väldigt nice.

På måndagen hände inte mycket, jag, mamma och pappa gick ett varv runt byn, sen spelade vi nog lite kort och sådär. Klockan fem slutade Jenny jobba, och då hon kom hem så åt vi och sen begav jag & Jenny oss mot Ljusdal. Åkte till lägenheten och lämnade av teven (tog en ny-gammal i Kårböle), sen for vi till faster. Va där och slöade ett tag. Sen for jag hem, Marie kom typ halvnio efter jobbet en sväng. Sen for jag till Lars.

I tisdags jobbade jag först och sen när jag slutade for ag till Marie en snabbis, sen var jag hem o tog en dusch varpå jag for till Lillhaga. Passade Lovisa eftersom Kent skulle jobba och faster var på behandling.. Lika mysigt som alltid att ha Lovisa. <3 Erik tänkte komma till mig innan han for till Hudik, så han kom till Faster ist en sväng. Faster & Jenny (som hade följt med till Gävle o handlad medans faster gjorde sitt) kom inramlandes kring sju. Tio i åtta gick Eriks buss till Hudik så då skjutsade jag han till bussen och sen for jag tillbaka till Lillhaga. Där var jag tills det var läggdags. Då for jag till Lars.

Igår var det jobb. For till Marie en snabbis efter jobbet, en kvart kanske. Sen for jag till Ljusdal, duschade, bytte om, sen käkade jag & Lars sallad. Sen var det en tevekväll bara.

Idag är det jobb igen, börjar om en timme, nio alltså. Ska nog ta o äta frukost o sådär känner jag.. Kan ju vara bra det med, liksom :P  Och snöar ute gör det med. Alltså, va? Herregud. Det tycker jag inte om. Verkligen inte.

Hörs.

(Mycket bra påskhelg med familjen i Kårböle och övrig släkt. Ni är helt oslagbara allihop. Mamma, pappa, Erik, Jenny, farmor, faster, Kent, Lovisa, mormor, morfar & Sven-Ove. Utan er vore man ingenting. Ibland känner jag mig väldigt stolt över min släkt. Ni är bäst. Utan tvekan.)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är därför du passar så bra in tillsammans med oss - vi är bäst, hela drösen :-D

2009-04-16 @ 12:18:59
Postat av: hannie

Åh, jobbar jenny på pilis :D

2009-04-16 @ 21:05:32
URL: http://iskillnadmotdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0