Finväder!

Igår jobbade jag. Så himla surt när det var världens toppväder igår. Det gick bra att jobba, skönt att vara extrainsatt så man får göra alltmöjligt ist för att sitta o häcka i kassan hela dagen. Nu var det kassa, golv, frukt, mejeri och pant, typ. Skönt! Jag och Helena fixade även påskgodisbordet, det såg förargligt ut innan. Så tänk på det, när ni står där och beundrar installationen. Höhö. (Helena får säkert trät imorrn för att det inte är som det "ska"/"brukar vara", men då är jag inte där. Höhö)

När jag slutade (fem) så for jag hem till Emily, skulle släppa in hennes katter. Satt ett tag på bron där och njöt. Fy tusan vad härligt det var! Hade kunnat sitta där i flera timmar, men jag for hem till Lars. Lagade lite mat, och så åt vi. När Lars gick upp o la Felicia åkte jag hem o duschade o bytte om (SÅ himla skönt och välbehövligt, kände jag) - när jag kom tillbaka satte jag mig på bron, stirrade, filosoferade. (Utan jacka, utan skor = SKÖNT. VÅRKÄNSLA!) Lars ville inte vara med, men till slut hade han inget val. Han tyckte att "man kan ju inte sitta såhär som ett par mongon" - men, det kan man visst. Sen gick vi in och tittade på Robinson och lite annan teve.

Imorse vaknade Felicia alldeles för tidigt, om ni frågar mig (klockan var inte mer än sju-halvåtta, dock), jag var helt död, utslagen. Jag buttade på Lars tusen gånger (kanske tre, egentligen), och så fick dom gå ner. Jag sov till halvelva. Jag tror Lars var lika utdöd som jag, för nu då han gick upp med henne för o sova middag så la han sig själv också. Så nu ligger dom där uppe och sover, och jag sitter och glor, som vanligt. Finns inte så mycket annat att göra. Tvivlar även på att det går nåt vettigt på teve klockan två på en söndag. Känns inte som den ultimata tevetiden direkt.

(Pissigt att det inte är lika fint väder ute idag som det var igår..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0