Mörkerfilosofi

Idag satt jag och funderade i tre timmar på vad jag skulle hitta på, under den tiden ringde jag faster ett par gånger men beslutade mig för att sluta med det - för annars skulle dom ju tro att det hade hänt nåt när dom väl såg att jag hade ringt tio gånger, typ. Det visade sig tillslut att hon jobbade iaf, och jag gör nog ett nytt mer lyckat försök imorrn, för då skulle hon inte jobba.

Idag har jag varit med Frida, vi har varit lite i Färila, lite i Hyttebo och lite i Ljusdal. I Hyttebo bjöds det på paj och glass, och det uppskattar alltid magen. När vi kom till Ljusdal åt vi middag hos mig och sen for hon, och då åkte jag med henne och hoppade av hos Kristin och där har jag varit tills för ett tag sen.

Funderade lite när jag gick hem, att jag tar alltid vägen genom köpingen när jag går hem på natten, egentligen rätt omedvetet, men troligen för att det känns "säkrare" för att det är ljusare där än på smågatorna. Efter lite filosoferande så kom jag på att det är en himla puckad idé man får för sig (för jag tror inte att jag är ensam om att göra så). Nog för att det kommer nån bil där ibland, dock inte ofta om klockan är efter elva en vardagskväll - MEN skulle man skrika så skulle ju inte en käft höra en. Så EGENTLIGEN är det kanske bättre att gå på dom mörka och bebodda gatorna där det faktiskt finns folk i husen om man skulle skrika efter hjälp. Det är lite lurigt detdär, så jag vet inte hur jag ska göra nästa gång jag går hem från Kristin. Haha. Snacka om dagens problem. Men en liten poäng har jag faktiskt. Vad tror ni är smartast?

Nu ska jag nog lägga mig snart, inte för att jag är trött men för att jag faktiskt tänkt mig att kliva upp i någorlunda tid imorgon (alltså ungefär kring tio kanske). Men - inget lovat - vi får se hur det blir med den saken :) Men det borde gå. För tio är inte så tidigt - egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0