Tvätt & disk

Hade tvättid tolv. Började tvätta 9.30. Det var tomt där då och man klarar sig inte på sex timmars tvättid i min tvättstuga. Det finns en maskin som tar en och en halv timme att köra per tvätt. Har man då fem-sex maskiner som ska köras så går det inte ihop med sex timmar. Idag när jag gick ner till halvtio insåg jag dock att jag bara hade fyra högar, men jag hade inte klarat mig på sex timmar i vilket fall eftersom 4 x 1,5 = 6. Och då tänker ni att jag är dum i huvudet, eftersom det visst går ihop. Men det är ni som är dumma i huvudet, för tvätten måste hänga i torkskåpet i typ en och en halv timme med efter det. Så det så!

I vilket fall så tror jag att det va nån i himmelen som ville att jag skulle fortsätta att skriva om mitt totalt händeslelösa liv. Igår skrev jag att jag inte tänkte skriva mer blogg förän mitt A funkade. Och nu är det inget som helst problem med den knappen. Lite konstigt sådär..

Klockan ett ska jag iväg o klippa håret. Skönt! Det är så slitet och hängigt nu så jag tycker synd om det. Nog för att det aldrig blir bra när det är alldeles nyklippt, det ser FÖR nyklippt ut. Men jag är inte kräsen, så jag härdar ut ändå. Hähä.

Har en massa disk som måste tas itu med också. När jag skulle käka frukost imorse var jag tvungen att diska en tallrik och en sked så jag kunde äta yoghurt till mackan. Alltså - det är lite brist på saker man kan äta med och på här. Suck.

Och nu ringde Helena med och sa att hon hade en sjukdag att ta ut - alltså igår - så om jag ville fick jag jobba på söndag - om jag behövde pengar o sådär, men annars tog hon den eftersom jag jobbade åt henne. Jag har lite beslutsångest. Jag behöver pengar, men jag vill tusan inte jobba på söndag nu när jag har varit inställd på att inte göra det. Buhää. What to do? Kan ju fundera till imorrn eller nåt iaf. Men Helena är snäll hon. Som tänker på en fattig människa som mig.

(Och så ska jag dammsuga med. Nu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0