En morgon

Igårkväll skulle jag ju lägga mig tidigt, och jag borstade tänderna och allt och sen skulle jag se halva Mamma Mia tänkte jag, och det gjorde. Och så låg jag och smsade med Linus hur länge som helst med, men sen när filmen slutade somnade jag ifrån allt. Då va Elin dödstrött, och då va klockan ett tror jag. Nog för att det kanske inte är jättetidigt men jag brukar inte ens vara trött då ju..

Idag är nog inte mitt huvud riktigt hundra. Säkert för att pappa ringde o väckte mig i morse. Haha. Hade ställt klockan på halvtolv för att jag hade tvättid klockan tolv. Men pappa ringde på hemtelefonen halvelva, och den är det garanterad väckning av. Orkade inte svara så jag låg kvar i sängen. Sen ringde det på min mobil så då svarade jag och han skrattade asmycket åt mej för att jag lät så trött. Han är lite rolig, pappa.

Låg och drog mig i en och en halv timme, det va skönt. Väldigt skönt. Sen gick jag ner och tvättade. Sen åt jag frukost med tända ljus i min ensamma ensamhet som vanligt. Det kan tyckas lite mobbat. Men man ska väl älska sigsjälv har jag hört, lite extra lyxig egentid sådär. Haha. Medan jag satt där och åt frukost så fick jag ett väldigt fint sms. Ett sånt mysigt som man känner sej väldigt uppskattad av. Sånna gillar jag. Blev lite nostalgisk med där ett tag och sen for jag på Ford med bilen. Träffade gamle svärfar Tommy. Hähä. Han gillar jag.

Sen gick jag hem, pratade lite med Ida i telefon - ute var det svinkallt. Usch. Kom hem och fixade lite med tvätten och nu sitter jag här uppe igen. Lyssnar på dödsbra musik som vanligt och funderar på att dammsuga, det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0