Tisdag

Idag så kom Marie hit. Himla trevligt. Som vanligt. Vi pratade en massa, också som vanligt. Så köpte vi garn till mormor med. Marie åkte väl kanske kring fyra eller nåt. Halvfem ringde faster och hade lite panik för hon började fem och Kent skulle ha slutat fyra i Hudik - vilket han inte hade fått gjort. Så jag fick åka dit en sväng och passa gullungen igen. Allt var frid och fröjd tills ungefär 20 sekunder innan Kent kom. Då blev det liv på lillstintan, då kanske Kent trodde att hon varit så hela tiden. Men så va det inte. Nej. Men troligen får jag komma tillbaka ändå. Haha. Glömde ett papper där och mina örhängen. Det var dumt. Usch ja. När jag åkte hem hämtade jag upp Kristin på vägen och så åkte vi hem till mig och snabbåt lite och sen gick vi iväg på Stark och tränade. Det var inte lika givande som det brukar, så det var lite trist. Menmen. Sen gick vi hem till mig igen. Jag duschade och sen skjutsade jag hem henne och for till Nore. Mycket bra dag.

När jag kom hem från Nore idag när jag skulle gå från bilen till porten trodde jag seriöst att jag skulle dö. Det stod en bil här utanför som glodde asmycket när jag åkte förbi, och där stod dom - med bilen igång. Jag körde bakom Zekes och parkerade och sen gick jag mot porten. När jag var lagom avstånd ifrån så började dom köra asfort mot mig, alltså. Dom skulle döda mig. Det var iaf så det kändes. Men troligen har jag sett för mycket teve.

Och en sak ska ni veta, gott folk. I veckan är det jag - personligen - som ska se till att Lars förbannade grindjävel (ursäkta svordomarna) sätts fast. Jag blir så himla irriterad när den blåser upp och man måste kliva ur bilen och dra tillbaka den så det finns knappt ord. Min hjärna kokar av ilska. Inte riktigt. Men det är drygt, usch ja. Och tydligen är jag inte den enda som klagar heller. Fullt förståeligt. Så jag tänker göra alla en tjänst. Snällt av mig.

Och så har jag konstaterat en sak idag. Man ska dricka O'boy till varma mackor. Så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0