Julklappsfunderingar

Idag har jag städat lite. Dammsugit. Sen tvättade jag sängkläder med. Duktigt. Har saknat sommaren hur mycket som helst idag med. Nu väntar jag väl mest på att Lars ska sluta jobba. Han jobbar ihjäl sig idag. Nu har han snart jobbat i 14 timmar. Vilken dåre. Sitter och tittar på Efterlyst o sådär nu. Rätt trevligt att sitta i sin ensamma ensamhet och filosofera lite med. Man behöver alltid lite egentid nu & då, det håller jag fast vid.

Mamma ringde idag med. Då berättade jag att jag äntligen införskaffat mig min älskade Pirates of the Caribbean på DVD. Första filmen. Tydligen var det dumt för den skulle jag egentligen fått i julklapp. Jaja, så kan det gå. Men nu har jag alla tre filmerna iaf :) Och första filmen har vi i familjen sammanlagt fyra upplagor av nu. Två VHS och två DVD. Haha. Fy vad onödigt!

Sitter o filosoferar lite på julklappar och sådär jag med nu. Känns skönt att jag redan har köpt två av fyra eller fem julklappar nu iaf. Så har man inte så mycket kvar att inhandla i sista stund iaf. Jag har verkligen skurit ner på julklappar dom senaste åren. Lite dumt känns det att inte ge klappar till alla man får av, men vissa är det verkligen jättesvårt att ge till för det känns som att dom verkligen har allt redan. Och då känner jag att det är lika bra att låta bli att köpa om man ändå inte har nåt vettigt att ge. För vad ska den som får den onödiga julklappen med den till? Det är väl bättre att dom är utan än att dom får nåt skräp som inte används som bara ligger och tar plats.

Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0