Godmorgon

Jag har vaknat & jag har ätit frukost. Jag gruvar mig inför torsdagen. För då ska jag på Arbetsförmedlingen igen och jag har inte sökt ett enda jobb som vanligt. Tänkte ju att jag skulle ta jobbet som jag blev erbjuden men så blev det ju inte och sen när jag kom på det, att jag inte skulle ha det så var i princip alla jobb borta. Det finns fyra jobb i Ljusdal justnu. Ett som demopersonal som mer eller mindre är ett helgjobb - så det kan jag inte söka. Ett som komminister i Järvsö - kan jag ju heller inte söka. Ett som gitarrlärare - och eftersom jag inte är pedagogisk eller kan spela gitarr så känns det heller inte som jobbet för mig. Sen finns det på Ringbolaget, som jag verkligen inte är sugen på. Men som jag kanske måste söka ändå så jag har nåt att visa upp iaf. Finns inte så mycket lockande i typ Hudik o så heller, men jag läre väl söka nåt ändå så jag inte blir stekt levande på torsdag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det är inte lätt att vara arbetslös. Det finns ju inga jobb man kan söka! Hoppas att det blir bättre snart :) Och enligt Af ska man väl söka minst 3 jobb i månaden? :)

2008-11-03 @ 14:52:36
URL: http://annaanilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0