Händelserikt

Idag har det hänt ovanligt mycket.

Vaknade klockan halv nio av att klockan ringde. Jag låg och drog mig ett tag, somnade om en sväng också - men klev upp kring halv elva. Duschade och donade på, och sen for jag & Johanna upp på skolan och åt. Pasta med skinksås. Gott.

Efter det for vi hem till henne och donade på till studentfotograferingen. Det flög in en fågel i hennes vardagsrum, vilket jag inte fann direkt spännande. Som tur var flög den ut rätt fort. Johanna blev nog lite rädd hon med, för hon ville att jag skulle hålla henne i handen då vi gick och kikade efter den. Haha. Gulligt.

På skolan klockan två togs det kort. Ett mindre smickrande guppfoto. Inte en så vacker min, och ben som ser ut att vara sju meter långa och smala som pinnar (nog för att det kanske stämmer till viss del, men det var helt sjukt överdrivet). Mycket var nog för att jag satt bredvid Hanna också, som inte har dom längsta benen direkt. Haha. Menmen, kort blev det i vilket fall. Slog på stort o lämnade tillbaka alla skolböcker också plus att jag städade ur skåpet.

Lite över tre kom Jenny till mig med bussen. Hon skulle kolla på skor, så jag följde med. Det blev ett köp. Vi satt i Stadsparken lite också och insöp det underbara vädret vi faktiskt haft idag. Mamma kom också, så vi gick på Ergüns och åt mat alla tre. Kycklingsallad för mig som smakade väldigt bra. Efter diverse ärenden på Kardemumma och Apoteket for Jenny och mamma till Färila igen.

Lite innan sex kom Sara & Jyothi och plockade upp mig. Vi for till Kristin där vi hade bestämt att vi skulle grilla ett gäng. Det var jag, Sara, Jyothi, Kristin, Lisa och Marie. Joel anslöt sig även lite senare. Vi satt ute på gräsmattan, alla åt utom jag som glatt såg på. Vi satt ute till ungefär kvart i nio. Det var fortfarande varmt när vi gick in - lovely.

Jag och Jyothi dissade resten av gänget och gick ner till Jonsparken för o se om det var nå folk där, det var det inte. Så vi gick hem till mig där vi satt och hade lite tjejsnack. Riktigt härligt faktiskt! Det var även en fågel som ringde och viskade en smått skrattretande sak i mitt öra. Sara kom och hämtade henne sen, och nu sitter jag här.

Jag är jättetrött, men vill inte missa How I met your mother - så jag håller mig vaken. Det är helt ofattbart hur jag alltid blir sjukligt trött när det är varmt och fint ute. Jag tror jag ska bortsa tänderna och krypa ner under täcket när jag väntar och se på My name is Earl sålänge. Riktigt slöteve. Känns som en bra idé.

En riktigt underbar toppendag har min onsdag varit. Det gillas starkt :)
Godnatt, gott folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0