Mammorna

Ja, jag är helt insnöad i dethär med att läsa "unga" mammors bloggar. Till skillnad från viungamammor så har jag hittat Tumadre också, och det tycker jag inte är typ "konstigt". Jag tycker bara att hennes liv tillsammans med sina barn verkar helmysigt. 2barnsmamma på 20 år. Har kommit fram till en sak, och åldern är bara en siffra. Föräldraskap har nog inget med just siffror att göra, men mognad. Som man troligen kommer upp i efter tonåren, så en 20årig 2barnsmamma tror jag funkar helt okej. Hon var 17 då hon fick sitt första barn, och då kan man faktiskt vara mogen.

Jag får sluta läsa alla dessa mammabloggar, innan det är färdigt springer jag ut o letar en kille som kan göra mig med barn. Och det är nog ingen vidare bra idé :P Haha.

Har funderat på Umeå högskola redan innan, men idag var en tjej därifrån till oss på skolan och pratade om högskolan där. Nu är jag nästan helt säker att det är där jag vill gå. Helst. Finns vidareutbildning där till barnmorska också, perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0