Karnevalafton

I förrgår hämtade jag ju Jenny i Färila efter Gothia, vi for till min lägenhet och sov där. Jag sov riktigt skönt och det var råhärligt att umgås med henne igen :) Igår var det ju karneval i Färila, som alla andra år. Mycket folk i vanlig ordning, jag & Jenny satt på gräset och tittade på alla ekipage (som vanligt förstår man poängen på max två stycken), och så åt vi sockervadd. Såklart :) Mumma!

Efter det for vi på Delins där vi letade upp mamma som skulle skjutsa hem Jenny. Sen for jag till Ljusdal igen och då började partajet lite smått. Halvsex körde Sara mig till Färila & Ölarn. Det var trevligt tills det kom folk som gjorde en på kasst humör. Kvällen var helt okej i vilket fall som helst :) Den var rolig tills det blev för mycket folk.

Efter ett tag blev jag jättesugen på kebab, och Snabbt & Gott i Färila hade stängt, så då fick Malin köra mej till Ljusdal så jag fick köpa den. Göttans :) När vi kom tillbaka så skulle dom flesta på Gästis, och dom andra hade andra festliga planer, jag var bara trött - så jag for hem och sov. Haha. Tråk-Elin kommer man väl få höra i år och dar nu, men det gör inget. Jag kan vara tråkig bara jag får sova när jag vill & göra det jag känner för :P

Idag har jag tvättat hela dagen och bara varit hemma. Sex kom Frida hit och så for vi till Boda till Karin för att dom skulle byta bil. Efter det for jag direkt på jobbet i Färila, skulle jobba sista timmen åt Sofie och stänga eftersom hon inte kände sig helt hundra på det, men innan det var färdigt ville hon vara med o stänga, så egentligen så hade jag ju kunnat komma dit en timme senare. Men äh, vetni? Pengar är bra, och en timme är inte jobbigt, plus att det är bra betalt på söndagar, så jag är helnöjd med en och en halv timme som jag lyckades få ihop :)

Nu har jag ätit chirre och kollat på Batman begins (jag minns genast att jag, Olle, Jonathan och Olles pappa såg den på bio när den kom ut) - men snart blir det väl säng för imorrn öppnar jag. Jiho - eller inte. Känns mindre lockande, men det är bara att bita ihop :)

Och så längtar jag tills jag & mamma ska till Stockholm. Gå på Mamma Mia och mysa bara :) Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0