Högskola

Läste i Maries blogg att hon inspekterat sin högskoleantagning. Jag kom då på att jag faktiskt inte tittat på mitt, så jag gick in på Studera - och på nåt himla vis & vänster så hade jag lyckats komma in på Sjuksköterska (sökte 12 sjuksköterskeutbildningar) - kom i vilket fall in på mitt andrahandsval - Karlstad.

Och för dom som på något vis har lyckats missa det så har jag planer på att bli barnmorska någon gång i livet. Då måste man läsa sjuksköterska först. Så det är inte något sulligt val, det är genomtänkt och jag har varit inne på det i snart över ett år nu så det känns verkligen som att det är rätt för mig också.

Jag har gått runt och sagt att det inte finns en chans att jag skulle komma in (jag trodde verkligen inte det) - och att om jag mot all förmodan skulle göra det - inte ska gå i vilket fall. Men nu kom det en liten chock när jag hade lyckats ta mej in på mitt högskoleprov. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra nu. Himla knivigt.

Det är ju många sidor som är för och mot. Fast den enda som talar emot är väl egentligen att jag var himla skoltrött nu aldeles innan vi skulle sluta gymnasiet. Det som är det positvia är att jag har något att göra till hösten. Det är också bra att jag kommer nån vart med mitt liv eftersom jag är rätt säker på vad jag vill göra. Skulle även vara skönt med lite miljöombyte, faktiskt.

Fruktansvärt svårt. Men jag har 15 dagar på mej att fundera i vilket fall (som att det skulle vara mycket?)

Kommentarer
Postat av: Jyothi

Prova elin! Man kan inte utgå ifrån något man aldrig prövat! När det också var din dröm eller mål så ska du ta chansen! Bara hoppa av om det inte var din grej! Lycka till och grattis! Puss

2008-07-13 @ 22:51:45
Postat av: Marie

Jaa, Elin. Du kanske skulle prova :) Vafan, tänk om du ALDRIG mer skulle komma in, fan vad du skulle ångra dig :) Men wtf, jag kommer ju sakna dig som fan. Vad ska JAG göra till hösten i sådanafall??

2008-07-14 @ 10:16:23
Postat av: Carro

Prova på! Du kan ju alltid ändra dig, för lilla Ljusdal kommer alltid att finnas kvar :) Karlstad verkar vara en mycket trevlig stad, och som sagt, om du provar, och skulle ändra dig, då vet du hur det är att studera på höskola till nästa gång. Om inte, då har du det hela gjort sen :)



Äh, det där kanske blev lite sulligt, men jag tycker du ska prova! :)

2008-07-14 @ 10:30:54
URL: http://airolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0