Fredrik?

Alldeles nyss var det ett himla fippel på mitt dörrhandtag, jag tänkte att jag kanske hörde fel. Jag väntade lite eftersom jag var så exemplarisk och diskade, med det fortsatte. Ryck i handtag och fippel med lås. Jag tänkte, att nu är det Frida som ska jävlas som vanligt, bara för att hon vet att jag är rädd för äckliga gubbar när det är mörkt ute. I vilket fall så låste jag upp - eftersom jag alltid har dörren låst - och öppnade dörren.

Där står det en gammal tant i vitt hår och ser på mig och inleder samtalet med ett mycket glatt hej, som att jag vore hennes dotter eller något sådant, hon ser verkligen hemma ut. Jag svarar hej tillbaka - givetvis. "Visst är Fredrik på träning?" säger hon sen. Jag ser på henne med en mycket frågande blick. "Eeeeh" säger hon och stänger till dörren lite för att kolla på brevinkastet, hon öppnar den igen och säger att "ja, jag har nog kommit fel". Jag skrattar lite medans hon ursäktar sig, och jag säger att det är lugnt.

Lite roligt var det. Men, jag tror det var herr Rexin hon sökte som bor granne med mig. Dock, lite fel dörr - ja. Men, hon var gullig :) Och lite skum, hon pratade med mej precis som att det skulle vara självklart att jag var "hemma" hos honom. Jag har aldrig träffat människan, inte någon av dom. Varken hon, eller han.

Så det kan gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0