Antimänsklighet

Idag är en dag som jag bara stör mej på helt sjukt många människor.

Grupp 1. Oturligt nog måste jag träffa denna grupp varenda jävla dag (utom helger - tack) Jag får ont i huvudet av att ens höra att dom andas. Jag blir arg & irriterad över allt dom gör, och egentligen är det ingen som kan klandra mig heller, för jag har anledning. Det har jag. Förut har jag haft anledning, och har det varit svart på vitt förut så va de kolsvart mot kritvitt idag. Om inte mer.

Grupp 2. Balmänniskor. Jag klarar av att höra på då folk funderar om dom ska gå på balen eller inte, jag kan också ta att nån har köpt en klänning hit och en klänning dit eller beställt tid för hår. Vad jag däremot inte klarar av är att höra hur vissa puckade brudar tycks ägna hela sitt liv & all sin energi åt en bal som ändå kommer vara helt värdelös. Och okej att man lägger ut sissådär tusen spänn för kvällen eller nåt i den stilen.

Men det finns ju dom som verkligen gör allt, som säkerligen skulle betala över 10 papp för att få den perfekta klänningen uppsydd i ett svindyrt tyg i nån färg som man aldrig förr hört talas om. Sen ska hår fixas, med färg, löshår och uppsättning. Manikyr eller lösnaglar, senaste skorna med en perfekt klack. Icke att förglömma är kuvertväskan som man måste åka jorden runt för att hitta - för det ska ju vara rätt färg & modell också. Smycken ska man ha också, helst dom dyraste. Jag säger bara det. Skaffa er ett jävla liv och sy eran förbannade balklänning själv istället för att lägga ut flera tusen på EN kväll. Herregud.

Ja, jag säger då det. Jag ska då inte på nån bal iaf.

You
Sun
Glow
Light
<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

en liite irriterad elin? :P

2008-02-11 @ 20:10:22
URL: http://airolin.blogg.se
Postat av: Tovan

Ja jag håller verkligen med, visst vill man ha en fin klänning om man ska gå men man kan inte lägga ut hur mkt pengar som helst, det är ju bara för några timmar..

2008-02-12 @ 18:11:19
URL: http://tovvan.blogg.se
Postat av: Kristin

Bravo! Hänkar du till nån storstad me mig då istället? :)

2008-02-14 @ 15:16:53
URL: http://majakristin,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0