Tre dagar

I helgen var jag hem till Kårböle. Det var himla trevligt. Mat & sällskap. Erik var hemma med, och det händer ju inte alla gånger att vi synkar våra Kårbölebesök, så det var trevligt att få träffa han med. Spelade spel gjorde vi med, syskonen. Risk. Det var längesen. Åkte tillbaka till Ljusdal på söndag eftermiddag/kväll. Åkte hem till Lars och umgicks. Efterlägtat.

På måndag klev jag upp vid nio och for mot skogarna igen. Åkte förbi Kårböle och till Ängersjö - till mormor & morfar. Hjälpte till att städa & dona lite o sådär - skurade hall & trapp, hängde tvätt, putsade koppargrejerna, diskade och lite sådär. Vid två skjutsade jag mormor till Sveg, vi handlade lite och så var hon på sjukhuset. När vi kom tillbaka till Ängersjö ringde jag till mamma som stod och lagade mat så då for jag hem till byn och lyckades komma hem precis när maten var klar.

När vi ätit och umgåtts lite så for jag mot Ljusdal igen. Stannade i Färila på Delins och fixade lite med julschemat, sen åkte jag till Marie & Jonas där jag blev i säkert nån timme. När jag kom till Ljusdal så kom Nicklas övet ett tag. Sen for han, sen la jag mig. Lars kom hem till mig när han slutat jobbet, alltså typ halvtvå kanske, eller nåt sånt. Alltid lika uppskattat. Jag gillar Lars himla mycket, förstår ni.

Idag har Marie varit här, hon for vid fyra och då åt jag. Sen har jag bara suttit här hemma, eller ja - jag var iväg o handlade lite också. Idag är jag jättetrött och jag känner att det vore fint med en tidig kväll. Måste dock se Desperate Houswives vid nio. Det är ju säsongsavslutning idag. Fy! Det borde ju visas året om. Det är sagt att jag ska till Kristin o se på det, men jag känner mig så jäkla trött just nu så frågan är om det blir så. Inte så kul o åka dit och fara på en gång direkt, då åker jag hellre dit en annan dag och är där ett tag. Me vi får se. Jag kanske piggnar på mig också :)

Kommentarer
Postat av: Carolin

haha, visst är det skummt? Känns som om den andra handen inte existerar, typ :P

2008-12-09 @ 22:18:49
URL: http://airolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0