Nu har Elin gjort jul

Idag hade jag tid på Arbetsförmedlingen vid elva. Så då var jag dit, efter det gick jag hem och började städa. Marie kom typ fem-tio minuter senare. Kring halvelva. Hon började jobba två så hon var här tills dess, jag städade hela tiden. Och jag som sa att det var ohövligt igår. Men vi pratade ju som vanligt, vi brukar väl inte göra så mycket annat - så hon överlevde väl. Förhoppingsvis.

Nu sitter jag här iaf, och allt är färdigstädat. Känns jäkligt skönt! Det är himla mysigt här nu, och himla juligt. Sitter här för mig själv nu med tända ljus och hela köret - julmusik och allt. Det enda som lyser är ljusen, advetsljustaken, den röda lampan i lill-fönstret - och såklart datorn. Hur mysigt som helst. Och så är det bara nitton dagar kvar till jul med, och jag är klar med alla julklappar, förutom Nathalies. Vilket känns väldigt, väldigt skönt.

Väntar på att Kristin ska sluta jobba nu så man får åka hem till byn snart. Dom ringde från Delins idag också så imorrn ska jag jobba. Öppna och sluta halvtvå. Så det känns jävligt ovärt att åka hem så man är hemma typ sju eller nåt då man ska iväg på morgonen efter. Det blir ett jäkla farande. Men jag läre ju åka hem nu, för jag har faktiskt lovat Kristin skjuts ju.

Jaja, man ska inte klaga. Det finns dom som har det värre.

Men skönt är det att det är städat iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0