Lillhagadag

Igår bar det iväg till Hudik med fröken Marie. Hon ville dit och handla lite, så jag offtade mig trots min klena ekonomi. Köpte inget onödigt denna gång heller. Det är bra. Och nu har jag nåt att ha på mej på jul iaf, och det känns bra! En mycket trevlig dag får jag lov att säga. När vi kom till Ljusdal gick vi hem till mig och sen for Marie. Då åkte jag till Lillhaga och inspekterade lite och sen åkte jag till faster & Kent. Jenny var där och faster var på jobbet. Men jag fick mat av Kent iaf, vilken sevice! Var inte där så länge och när jag åkte så for jag till Lars. Där var det nån som var i donartagen, och det är bra ibland. Han skruvade upp lister i köket och målade dom och jag hängde upp julgardinerna som hängt på köksstolen i flera veckor nu. Så nu är det gjort. Sen kollade vi lite på teve och sådär och sen for jag hem och sov.

I morse började jag jobba klockan åtta på dagiset i Lillhaga. Dagen gick bra och det kändes som att det gick fort att komma in liksom. Så det va skönt. Tomten kom på besök med och så åt vi julbord. När jag slutade jobba så for jag till faster och där va jag till typ åtta eller nåt. Nu sitter jag här i sängen och är bara ett lut ifrån att sova. Dethär är det sista jag gör innan jag drar täcket över mig. Fasiken vad skönt det ska bli efter en dag med tusen barnskrik och röster i huvudet plus en massa spring och hit och dit. Det är ju kanske inte direkt det man är van. Jagmenar det va väl typ 15 ungar där, så jag har försåelse för mig själv. Imorrn är det jobb på Delins. Börjar 12.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0