Killparfymer

Nu sitter jag här, med en såndär lapp som man sprutar parfym på när man ska välja parfym. Jag sprutade på killparfym på en lapp idag när jag och Kristin var på Parfymshopen. För det finns inget som luktar godare. Jag kan stå på killavdelningen i tusen år och bara lukta. Ibland önskar jag att jag vore kille så jag kunde köpa en massa parfymer. Typ. Jag har ju fasiken fler favoriter där än på tjejavdelningen. Fint, Elin. Näni, det finns verkligen inget bättre!

Ja, idag var jag i vilket fall iväg och träffade rektorn på Järvsö Barnstuga. Vi satt och pratade ett bra tag och utbytte lite papper. Jag skrev på ett tystnadspliktsavtal och lite såntdär, sen gick vi runt på avdelningarna och hälsade på lite. Det verkade som ett bra ställe och alla var hur positiva som helst över att jag var där och kunde vikariera för det var så himla ont om sånna, så det känns bra inuti nu. Det gör det.

När jag var klar där åkte jag hem till Lars i en timme. Han undrade hur jag hade sovit med honom inatt, för han hade nackspärr. Dock så var det nog inte mitt fel, men jag vet att det alltid känns bättre när man kan skylla ifrån sig. Jag brukar också vara rätt duktig på det. Och nackspärr är inte roligt, men det är roligt när andra har det, för dom ser så himla lustiga ut när dom ska vrida huvudet. Det tyckte nog mamma med när jag hade nackspärr för ett par år sen och gick runt hemma med halsduk under tröjan, så det såg ut som att jag hade världens kortaste hals. Då skrattade hon åt mig också och sa att jag såg ut som Svenne Hedlund. Så snygg var jag.



Vid ett åkte Lars på jobbet och jag åkte till min vapendragare Kristin. Vi konstaterade att vi var hungriga så vi åt. Och så sullade vi runt i Centrumhuset. Luktade på en massa lukter på Parfymshopen, och på Kardemumma köpte jag världens Fridigaste grej som hon ska få när hon kommer hem från Norge i jul. Frida alltså. Inget stort eller dyrt eller så, men så jäkla Frida. Sen gick vi på Fifty och där gjorde vi oss verkligen hemmastadda, vi gick runt där i strumpor och provade kläder som vi gick runt i och allt. Jag hittade i vilket fall ett par byxor som känns efterlängtade. När vi var klar på Ljusdal så åkte vi hem till mig och jag bytte om och lite sånt, sen skjutsade jag hem Kristin.

När jag lämnade Ringvägen bar det iväg mot Färila. Två timmars jobb kallade. Birgitta skulle till kyrkan så då blev det att man fick hoppa in. Och idag var världens suraste gubbe in. Helt omöjlig. Stod o tjafsade om att han inte hade fått dom rabatter han skulle när han hade handlat. Och jag stod och förklarade i tusen år varför han inte hade fått rabatter. Han hade för det första köpt fel grejer - som inte gällde, och för det andra hade han andra varor som han tydligen hade på sina "Mina Varor" som ICA börjat med nu - som han minsann hade 20% rabatt på - vilket han inte hade. Jag försökte förklara att dom Mina Varor som precis var inte gällde och att dom hade påbörjat ett nytt utskick idag med varor som började gälla på fredag. Men hans varor skulle minsann gälla vecka 51 påstod han. Ja men vad synd för han att vecka 51 är nästa vecka då! Han vägrade lyssna och när jag sa åt Helena o prata med han så stack han utan ett ord. En ond herre var det, ska jag säga er. Eller så hade han vaknat på väldigt fel sida. Upp och ner och in och ut. Kanske.

När jag jobbat färdigt for jag hem och möttes av kaoset jag har här. Kände verkligen att jag inte hade nån ork att ta tag i det. Så jag sket i det. Frida ringde och vi pratade i en och en halv timme, det var längesen. Jag längtar tills det att hon kommer hem igen. Inte länge kvar nu. Och Hanna kommer i jul hon med, det längtar jag också till. Börjar överväga att gå ut på juldagen för att träffa alla utflyttade som är hemma över jul. Vi får se. Det är ju lite att gå emot mina principer med. Menmen.

I vilket fall så blev dethär ett väldigt långt inlägg, vilket inte var meningen. Tvivlar på att det är någon över huvud taget som läst allt. Jag hade inte gjort det. Som avslut ska jag säga att imorrn blir en fixdag. Måste diska, städa lite, tvätta och dona på. Det blir skönt när det är klart.

Keep in touch.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag orkade läsa hela :p



Ja, läskigt som fan :p laddade hem den igår jag me och la sen upp den på bloggen. Fin låt!

2008-12-11 @ 13:37:04
URL: http://majakristin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag läste också hela! Det är det enda sättet att få reda på något lite om vad som pågår i dotterns liv. Nu VET ju dottern det, så jag antar att det är den tillrättalagda versionen som hamnar på bloggen... Men jag klagar inte - bara gnäller lite lätt :-)

2008-12-16 @ 18:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0