1 vecka

Uscha, nu var det en vecka sen jag skrev. Det är mycket att ta igen.

Det blev jobb på Delins dagarna innan jul. Måndag & tisdag. Mycket folk, men det var inte så man bröt ihop av stress. Vi var många i kassan så det gick bra. På tisdagen åkte jag hem till Kårböle. Jobbade till fem, åkte hem till lägenheten o städade o diskade lite. Sen for jag till Lars & Felicia och sa hejdå sådär innan jul. När jag kom hem till Kårböle blev det en snabbvisit hos Dahlströms och sen for jag hem och klädde granen med resten av familjen. Sen satt vi och gaggade tills vi la oss.

På onsdag var det julafton som nog alla vet. Vaknade av att Jenny kom och väckte oss vid tio, så då gick vi ner o öppnade dom första julklapparna för dagen. Det är som alltid, vi får en varsin chokladask och spel gemensamt. Bra morgonklapp. Vi spelade spel och donade på hemma under dagen och sen kom folket hem till oss. Mormor, morfar, Sven-Ove, farmor, faster & Lovisa. Kollade på teve, åt mat, öppnade julklappar och var allmänt sociala. Fick bra presenter. Inte missnöjd över nåt vad jag kan komma på. Så det tackar vi för. Kanske en timme efter det for alla. Vi satt hemma och såg på teve, klockan tolv for vi till kyrkan. När vi kom hem därifrån var det sängen som gällde. Ögonaböj. Bra julafton.

På juldagen var det mat hos farmor som alla år. Farmor & vi. Trevligt. Jag, Erik och pappa satt och disskuterade världsproblem och saker som var alldeles för djupa för ens eget bästa. Pratade bland annat om oljan i världen, AIDS och epedimier. Lars kom han med lite senare inpå kvällen. Det tyckte jag om. Mycket. Vi for hem när vi var klara och såg lite teve o sådär, Lars åkte väl kanske halvtolv - tolv, om jag inte missminner mig. Ytterligare en bra dag.

På annandagen var vi till mormor & morfar o åt, också som vanligt. Också trevligt. Mormor, morfar, Sven-Ove & vi. Blev lika mätt som alla andra juledagar. Denna dag var det jag & Jenny som satt och disskuterade saker som ingen begrep. Allt från universum till breda höfter. När vi kom hem till Kårböle igen så drog jag ihop mina grejer och kanske en timme senare gick färden mot Ljusdal igen. Släppte av Jenny i Kårböle och for till mig. Lars kom. Mysigt.

I lördags var jag bara med Lars. Vi låg i sängen länge och sen gick vi in på köpingen och uträttade lite ärenden och åt. Sen for vi till hans mamma. Hans mormor var där med. Det var väl trevligt att känna att man gjort något med dagen. Sen for vi hem till Nore till ett väldigt kallt hus. 13 grader var det i köket. Härligt. Nej. Jag gick upp o hämtade täcke och stängde in mig i teverummet med elelementet medans han eldade. Det dröjde inte så länge innan de blev varmt igen och då kände jag en otrolig rastlöshet. Fick för mig att vi inte kunde kolla på teve utan att vi var tvugna att göra nåt. Lars såg inte så exalterad ut men vi åkte i vilket fall o pantade flaskor. När vi kom hem åt vi och såg teve. Spelade lite Yatzy och sådär. Kände mig fortfarande väldigt rastlös så jag bestämde mig för att en promenad i kylan vore på sin plats. Vi gick tills kinderna var bortdomnade och sen när vi kom hem la vi oss.

Igår kom Frida till Nore och hämtade mig. Kärt återseende. Har ju inte sett henne på nån månad nu eftersom hon flyttat till Norge. Satt hemma hos mig hela dagen och vid middagstid åkte hon hem. Jag åt. Sen kom Lars och sa hejdå innan han for till Hofors. Han ska vara där till imorrn. Alltså två nätter. När han hade åkte kände jag att jag inte kunde sitta hemma och bara fundera och ruttna så jag for till Lillhaga. Lika trevligt och mysigt som alltid. Sen for jag hem. Tittade på två avsnitt av How I met your mother (som jag fick i julklapp) och sen sov jag.

Idag har jag & Frida varit i Hudik och sullat runt. Jag vill verkligen ha ett nytt duschdraperi men givetvis så hittade jag bara fula, och dom som såg vettiga ut var 150 bred, och det är dumt, för jag ska ha 180. Fy tusan. Så jag får ha mitt ett tag till. Handlade lite gjorde vi. Mest Frida. Käkade på Jambo o sådär. Sen for vi hem och åkte på Coop o handlade filmer. Så nu har jag lite nya sånna med om man skulle vara på filmhumör (ja, Kristin. Jag ska se dina först. Haha.) Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra men det är väl dags att börja tänka på vad man ska äta till middag antar jag.

Kommentarer
Postat av: Lina

halkar in o önskar dig en god fortsättning på år 2009 :)

2009-01-01 @ 21:47:43
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0