Helgen

I helgen for jag hem för att träffa syskonen lite innan dom börjar skolan igen (imorrn). Så det var trevligt, som alltid. Åkte hem i fredags, och när jag kom från bussen så gick jag och skulle titta vad farmor gjorde, och då var faster & Lovisa där - som alltid när jag ska hälsa på farmor. Sen gick jag hem och umgicks där, sen åt vi grillat - helgott. Pappa är kung på detdär han :) Kollade lite på Törnrosa innan jag somnade, för att det är en übermysig film. Japp.

På lördagen passade jag Lovisa lite så faster kunde klippa gräs, och så skulle hon sova så då gick jag en sväng med vagnen så somnade hon sen. På eftermiddagen/kvällen kom farmor, faster, mormor & morfar på surströmming. Gott och trevligt :) Sen åkte alla, och Erik for till Hudik. Då började jag & Jenny äntligen att måla på mina tavlor. Målade bakgrunden. Känns skönt att komma igång. Bättre sent än aldrig, som man säger. Sen spelade vi Alfapet och sen la jag mig. Kollade klart på Törnrosa innan jag somnade.

Idag har det bara varit jag & Jenny hemma (åtminstone så länge jag var hemma) - vi har haft sådär roligt som bara vi kan ha. Lyssnade på gamla skivor och fulade oss som vanligt. Och skrattade en massa. Sen ringe faster och var på G, och henne skulle jag åka med till Ljusdal så då for vi. Klockan var väl kring halvtvå då kanske. Vi åkte in i Hovra för min kusin PerAnders fyllde 30 idag, så han fick paket och så fick vi tårta - och det är alltid gott. Satt och pratade lite med min farbror Örjan med, och jag säger då det att det är snuskigt hur lika han och min pappa är varandra. Både till utseende och hur dom är och pratar, det är nästan så jag skulle kunna ta fel på dom. Inte riktigt. Men nästan. Hade jag blundat då vi pratade hade jag lätt kunnat tro att det var pappa för dom säger exakt lika saker. Haha, lite kul.

Men sen åkte vi till Ljusdal. Åt kebab och umgicks. Trevligt som alltid. Sen gick jag hem, tänkte vara lite hurtig - och då var det typ bio på gamla Älvbron, så då knatade jag förbi där och då stod Johanna med bror och kusin där och stannade mej, så då kollade vi på introfilmen som va 11 minuter och sen gick vi. Dom skulle se den för att Johannas lillebror Jonatan var med i den. Japp :)

Och nu sitter jag här, nyduschad och arbetslös. Imorrn ska jag på arbetsförmedlingen iaf, varesig jag vill eller inte. Skulle inte påstå att jag är trött nu heller, så jag blir nog vaken ett tag. Har lite ny musik som jag kan mysa med också, eller så blir det en film :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0