Tyskland

Jag saknar Tyskland som ett as. Det var tider det - jag & Marie i Sigmaringen. Värsta härligt :) Har många fina minnen därifrån. Hittade lite Tysklandsmusik nu, Ich + Ich - Vom selben Stern. Himla bra låt med många minnen. Även fast det kanske inte var så pepp att jobba varje dag när vi var där så hade vi faktiskt himla kul - även fast det regnade hela tiden.

Ah, minns när det spöregnade och jag skulle envisas med att skotta småsten och dra till grillhyddan, jag tror faktiskt helt seriöst aldrig att jag varit så blöt förut när jag varit på "torra" land. Marie däremot - veklingen - satte sig i grillhyddan.

Glassbaren i stan, musiken, tvättmaskinen som aldrig höll sina tider, Maries lösfittsnyckelring, midsommar, Shibuya, Viva, sjukhusbänken, "knarkaren", Aldi, chokladen, människorna, städet, disken, trädgårdsarbetet, isteet, rummet. Ja - ALLT saknar jag.

Tåget mellan Stuttgart och Sigmaringen var hemskt! Stekhett och hur kvavt som helst - och jag som få panik så fort det blir det minsta kvavt. Alla i hela vagnen försökte öppna fönstren, men det gick inte. Tillslut kom det en gubbe och skruvade upp ett fönster.

Då vi kom dit - till Sigmaringen var vi nöjda över att ha klarat hela resan från Sverige och dit utan problem - men möttes av något mindre kul. Det såg så himla slummigt ut där och vi trodde typ att vi skulle bli våldtagna så fort vi hoppade av tåget. Vi hittade iaf en taxi som vi tog upp till Jugendherberget där vi skulle jobba, och det var också allt annat än vackert. Sängarna vi fick sova i var stenhårda och kuddarna hur stora & otympliga som helst. Vi tänkte verkligen; VAD GÖR VI HÄR?

Men vi kom fort tillrätta och hade sjukt kul där. Vi fick välja jobb-tider själva också. Helsoft! Fick äta när vi kände för det och familjen var hur mysiga som helst!

Och den natten när det åskade så himla mycket. Det kan nog ha varit första veckan vi var där. Vilken natt! Det åskade så att sängarna bostavligen talat skakade. Till råga på allt så började kranen rinna när den kände för det och vi hörde steg i korridoren. Den natten sov vi med lampan på.

Nä, usch. Jag saknar verkligen de dubbade TV-programen, spöregnet och att bli utstirrad för Foppa-tofflorna. Ta mig till Tyskland!

Marie, jag älskar dig himla mycket. Tillsammans är vi tamefanimej oslagbara :) Vi måste göra något liknande - SNART! Saknar verkligen att ligga sked med dej ;) Hahaha.



Kommentarer
Postat av: Marie

Du ska då faan veta att jag saknar att sova i samma säng som dig också Elin

2008-01-02 @ 22:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0