Stjärntecken

Skrev med Stefan på MSN, han skickade en länk till mig. En horoskoplänk på hans stjärntecken. Det var så äckligt sant så jag nästan blev rädd.

http://www.birthday.se/stjarntecken/vattumannen/

Inte för att det kanske är så jättemånga som känner han som läser dethär, men dom som gör det fattar precis vad jag menar. Det är läskigt sant!

Hur som helst, det jag skulle komma fram till var att mitt inte alls stämde. Och då blir jag lite trött. Liksom, varför stämmer aldrig mitt? Jag är nog född i fel tecken. Det måste ha blivit nåt fel under graviditeten med mig. Så tänker jag, typ.

http://www.birthday.se/stjarntecken/jungfrun/

För jag tror att vem som helst kan hålla med mig om att jag inte är den "ihärdigaste arbetaren", eller att jag är "på gränsen till pedant". Eller kanske stämmer det att jag "saknar självförtroende"? Nej. "Jungfrun trivs bäst med fasta rutiner" - stämmer det? Nej, inte det heller, nej. Eller är jag kanske rädd för "känslomässigt engagemang"? Nej, alltså det är väl snarare tvärtom? Konstaterar för säkert hundrade gången i mitt liv att jag inte är en äkta jungfru.

Sen tänker jag som så, att denna gång kan det faktiskt vara slumpen som har härjat. Så då gör man ju givetvis lite lönlös research. Tillexempel. Lars är kräfta. Jag tittar på kräftan.

http://www.birthday.se/stjarntecken/kraftan/

Det stämmer ju bra. Givetvis. Frågar ni mig så tror jag att det stämmer nästan lika bra som Stefans gjorde på Stefan. Tänker att detta kanske också är en slump eller nåt i den stilen.

Tittar på Hanna för att variera stjärntecknen.

http://www.birthday.se/stjarntecken/vagen/

Tycker ju faktiskt att det stämmer väldigt bra. Även det.

Tittar på Johanna, som är oxe.

http://www.birthday.se/stjarntecken/oxen/

Ja, det stämmer ju bra! Visst, inte exakt allt - men väldigt mycket. Suck tänker jag då. Varför stämmer alla andras? Tittar snabbt vidare.

Kristin är tvilling.

http://www.birthday.se/stjarntecken/tvillingarna/ 

Stämmer givetvis bra. Suckar för mig själv. Högt. Ger upp.

Det är nåt fel på mig, konstaterar jag. Jag tror mamma och pappa ljuger om när jag är född, jag är inte jungfrun. Punkt slut, det är omöjligt. Dom kanske födde mig hemma och sa till dom på sjukhuset att jag kom den tionde september, även fast det inte var så.

Vad tror ni? Det kan vara möjligt.


Kommentarer
Postat av: Ruth Eliasson

2009-01-16 @ 17:24:43
Postat av: Ruth Eliasson

Tänk, jag har börjat läsa Din blogg Elin. Andra bloggar jag läser är Jonas Gardells och Camilla Läckberg m fl, så Du är i gott sällskap.

Konstigt det här med stjärntecken. På mig stämmer beskrivningen av JUNGFRUN alltid! Och Du och jag är ju födda samma datum, som Du vet.

Fortsätt skriva!

2009-01-16 @ 17:29:53
Postat av: Mamma

Nej, det KAN ju faktiskt inte stämma att vi på nåt sätt smusslat med din födsel. Jag LOVAR att det var den 10 september. Visserigen någorlunda nära den 9, men dock! Däremot kan det ju vara så att det finns fler saker som påverkar en människa än det datum då hon är född...! Du är toppenbra - även om du inte är nån typiskt jungfru! Du är ju en typisk DU, precis som du ska vara!

2009-01-17 @ 12:29:06
Postat av: Carro

Elin, jag tror att du i själva verket skulle ha varit född i Kina. För i kina har de helt andra stjärntecken. Jag tror att du är Orm, liksom jag. Man går efter årtal där, typ. Sök efter kinseiska stjärntecken så kanske du får ett hum om vad jag menar.

Och man kanske kan vara född i fel stjärntecken, helt möjligt om man ska kolla lite mer filosofiskt på det hela ;)

2009-01-19 @ 22:51:16
URL: http://airolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0