Undanflykter

Jag skrev en novell för ett år sedan
Där jag jämförde en person med en ölflaska
Och de är precis vad jag tänker göra med dina undanflykter nu

Inuti dom finns det en massa gift
Som i längden inte gör något annat än att förstör
Det som renar och det som behövs
Etiketten sitter där för att dölja
Vad du egentligen tänker
Men allt är så genomskinligt
Precis som glaset
I mina ögon är allt så glasklart

Och snart krossar jag din flaska
I vild förtvivlan
Jag förstår inte att du inte gjort det själv för längesedan

Människa
Jag är inte dum i huvudet
Jag vet
Att det inte är något annat än undanflykter
Det spelar ingen roll
Som sagt
Jag är inte dum i huvudet
Som du verkar tro

Jag förstår inte hur man klarar sig
Utan att se sanningen i vitögat
En endaste gång
Inte en en liten, pytteliten gång
Men en dag kommer det
Och då är din flaska inget annat är glassplitter
I en förbannad skugga
Som tar lång tid att lysa upp

Jag blir så matt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0