Illusioner

Man får en illusion av hur människor är
Men man har så fel
Och efter så lång tid har jag nu insett
Hur fel jag hade
Och jag hatar att erkänna det
Men jag undrar varför jag under all denna tid
Har slutit mina ögon
I blindo

Men det kanske är min låtsastillvaro
Som spelar in
I detta dödliga spel

Jag har sagt det tusentals gånger
Att jag tror alltid det bästa om folk
Och jag har sagt åt mig själv att sluta med det
För i slutändan sitter man alltid där
Besviken med tårar upp till knäna
Men jag kan inte hjälpa det

Jag trodde på dig
Vartenda ord du sa
Eller jag kanske ska använda mig av ordet säger istället
Och jag vet att samma procedur
Kommer att upprepas tusen gånger till
Om det inte sker något drastiskt

Jag trodde verkligen
Att du skulle finnas där för mig
Ställa upp för mig, när jag behövde dig
Som man gör
Men bara för att det inte i din värld var ett moment av skratt
Så vände du mig ryggen
Kastade allt jag någonsin trott på
Rätt i mitt ansikte
Och gick därifrån

Och det gör ont i mig
Av att inse den sanningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0