Dagen efter

Idag vaknade jag upp efter en krogrunda klockan åtta då jag bestämde mig för att leva upp till mitt smeknamn. Somnade därefter om och vaknade när mamma kom klockan halvtolv med en tröja och lite fika. Då hon for så bestämde jag mig för att gå ett varv runt kyrksjön, jag är inte ensam om att tycka att jag är dum i huvudet - för man går inte ett varv runt kyrksjön dagen efter party. Men jag kände mig kry och gjord det. Väldigt skönt var det, mötte även en ung tjej som var ute och gick i skoterstövlar. Lite underlig syn får jag ta o erkänna. Det var ju inte ens kallt ute.

När jag var klar med mitt motionerande gick jag upp till Emily för att undersöka hennes tillstånd såhär dagen efter. Det var inte lika bra med henne som med mig, jag tvingade på henne kläder gravt mot hennes vilja - och så gick vi på Matpunkten för att inhandla lite föda till middag. Korv, potatis, broccoli & pepparrotssås.

När vi handlat färdigt så gick jag till mig och kastade mig in i duschen. Himla skönt var det, kände mig helfräsch efteråt - nyduschad och nymotionerad. Sund-Elin. Gick därefter tillbaka till Emily där vi tillagade maten - ruskigt gott, som vanligt. Jag ska gifta mig med pepparrotssåsen. Eller såser över huvud taget.

Och där har jag varit resterande tid av aftonen. Vi har sett på teve och varit allmänt sociala. Trevligt. Nu sitter jag här och myser, jag gillar att mysa.

Över & Ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0