Halsmandlar & gardiner

Igår åkte jag & Lars från Ljusdal vid åtta, åkte mot Valbo. Gick på IKEA o handlade lite grejs. Kanske inte världens roligaste människa att gå på IKEA med, men det blev endel vettiga saker inhandlade (mycket roligare att gå med mamma som inte vill springa igenom hela affären så fort som möjligt, typ). Sen så for vi till Sandviken där vi mötte upp Mia & Felicia, för Felicia skulle till doktorn på undersökning av halsmandlarna. Hon snarkar så mycket om nätterna och har andningsuppehåll så nu är dom inspekterade och doktorn kom fram till att man nästan var tvungen att göra en operation och ta bort minst 80% av dom. Så så blir det. Är ju givetvis trist att det ska behöva bli så men det är ju bra att det blir gjort så hon får sova ordentligt om nätterna!

Idag har jag varit till banken och fixat ett nytt bankomatkort tills vi drar iväg på Europatrippen. Det skulle komma nästa vecka trodde hon, och det kan vi ju hoppas att hon hade rätt i. Efter det har jag mätt lite på gardinerna som vi köpte igår och snart ska jag till faster och hennes symaskin och sy lite i dom så att dom kan hängas upp på ett snyggare sätt än vad det är tänkt.. Får väl se hur snyggt det blir, haha. Sömnad är ju kanske inte min starkaste sida. Men hur svårt kan det vara att sy en "fåll" o hänga dom i, egentligen?

Imorrn ska jag till Hudik o hämta passet. Kristin följer med. Det blir ju strålande det :) Skönt att det har kommit också så att jag och Hanna kan börja beställa tågbiljetter för fulla muggar :) Ooh. Och vet ni? Det är tamejtusan bara 15 dagar tills vi åker. Skrämmande nära! Blir helt nervös när jag tänker på det, så jag försöker att låta bli. Haha.

Kommentarer
Postat av: Marie

Moa hade samma problem när hon var mindre. och henne opererade dom o sen vet jag inte om de blev nå bra :p men det tror jag väl. Har då inte hört nåt annat. Operationen i sig gick då bra o smidigt :)

2009-08-19 @ 16:21:07
Postat av: Tovan

Men vad är det med killar och IKEA? Haha det verkar som att de flesta bara vill springa igenom, håller med om att det är roligare och gå med mamma för då kan man stanna och kolla på fler saker än om man åker med killen. Konstigt detdär :)

2009-08-20 @ 07:35:54
URL: http://tovvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0