Pip-teve

Jag hatar när min teve piper. Jag brukar alltid vädra lite innan jag ska lägga mej, och så öppnar jag dörren och givetvis kommer det in kallare luft än innan - och det uppskattar inte min teve. Då börjar den pipa och ha sig (ett sånt eländigt pip som borrar sig in i hjärnan och bara irriterar alla goda tankar som någonsin funnits, nivet), det brukar hjälpa om man slår på sidan av den. Jag brukar alltid börja lite småförsiktigt. Så den inte ska bli skitförbannad på mig o aldrig sluta pipa. Men det hjälper ju givetvis inte, och efter jag slagit på den x antal gånger så blir jag bokstavligt talat förbannad på den och slår så hårt att jag får ont i handen och det börjar stickas i den.

I sånna här situationer skulle man ha varit en rockstjärna, då hade man bara kunnat kasta ut den på asfalten och sen glatt skutta ner till PO (fast man skulle kanske ha andra som skuttade åt en om man var en rockstjärna) - och köpa sig en ny. Och eftersom man då skulle vara lite småkänd så skulle man ju givetvis få lite rabatt.

Men så är ju inte fallet, så nu sitter jag här, fattig och eländig (lite lortig med) - samt rabattlös med en underbar teve som protestpiper. Ibland är livet bra härligt! Inte sant?

Godnatt.

(Fast jag gillar min teve när den inte piper).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0