Mamma Mia!

Jag och Frida var o såg Mamma Mia. Det är andra veckan den gick på bion här, så vi trodde väl inte att det skulle vara så mycket folk, men tillslut lyckades jag övertga Frida att vi skulle fara en halvtimme innan iaf, utifallatt. Lite motsträvig var hon, men tur var det nog att hon gav efter, för vi hamnade på fjärde raden. Alltså: mycket folk. Dom skulle visa den nästa vecka med.

Frida tyckte att filmen var en tantfilm och riktigt urkass (hon sa till och med att det var den sämsta skit hon sett - vilket jag tror var lite att ta i). Frågar ni mig så var den genialisk! Och att hon tycker att den var "tantig" rör mig inte i ryggen, för det är ju många som säger att jag är som en tant, man måste väl leva upp till srandarden folk tror man ska hålla. Även fast jag tidigare sett musikalen i Stockholm och därmed visste vad som skulle hända så är det tamesjutton nästan så att man blir rörd av mästerverket. Visst, handlingen är väl kanske inte den bästa, rätt simpel. Men det är känslan som gör det. Musiken och ja - känslan bara. Jag kom på mig själv av att sitta o småle för mig själv för att jag var så nöjd.

Musikalen var också genialisk. ABBAs låtar är och förblir odödliga. Musiken var bättre i musikalen men det andra var bättre i filmen. Och detta ter sig ju inte direkt konstigt. Nä, nu ska jag sluta tjata om filmen, men ja. Ett mästerverk är tamesjutton vad det är.

Nu sitter jag här och trycker i mig lättsaltade chips, jag kunde verkligen inte låta bli. Det är inte bra med tanke på att jag ska lägga mej snart. För nio imorrnbitti kommer mormor och morfar hit och då bär det av till Harmånger. Så jag läre väl kliva upp absolut senast åtta - jagmenar - dom kan ju faktiskt komma innan nio med. Lika bra att vara på den säkra sidan.

Jag är inte trött, så det blir nog lite teve först - och sen säng.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är helt sanslöst att det är så jävla mycket folk som ska se filmen. Men jaa, att Frida tyckte illa om filmen var inte direkt nån överraskning :p Jag tyckte då den var underbar :D

2008-09-18 @ 09:47:33
Postat av: camilla

musikalen var bäst, Abba låtar är som sagt odödlig!

2008-09-18 @ 20:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0