Lilja 4-ever - igen

Nu har jag och Hanna sett Lilja 4-ever. Såg ju den här om dagen och den är rätt b-igt gjord. Men det är ändå en bra film med en fruktansvärt bra och tragisk handling. Den blir lite bättre varje gång man ser den faktiskt.

Justnu är Hanna på toa o borstar tänderna. Jag ska gå efter henne och sen blir det sova. Sista natten i Borås. Imorrn åker vi ju till Uddevalla till Frida & Sander och sover där. Tåget går härifrån kring sex har jag för mej och så är vi framme nio. Lämplig tid. Vet inte när vi åker på torsdagmorgon men det blir väl säkerligen rätt tidigt.

Längtar inte tillbaka till Ljusdal, faktiskt. Usch, det är så segt där. Finns inget att göra. Igår sa Kristin att hon saknade mej och att jag skulle komma hem snart. Det var gulligt. Men Kristin är gullig. Och mycket bra. Hon får en alltid på bra humör. Hon gör världen lite bättre, sådär. Men ja, som sagt så känns det inte lockande att sitta o uggla på Bagargränd. Men det är väl ödet, eller nåt. Längtar dock till i helgen för då blir det röj på Stadt. Fetröj. Vill ju hem nåt med, så jag funderade på om jag skulle åka hem när jag kom till Ljusdal, men sen kom jag på att det bara är jag som är arbetslös och eländig, och att alla andra faktiskt har ett liv om dagarna. Alltså - är det lönlöst att åka till Kårböle när det ändå inte är nån hemma.. Får åka hem nästa helg eller nåt. Eller om jag åker hem på fredagen och tillbaka till Ljusdal på dagen på lördag. Känns lite segt, men det kan ju faktiskt vara värt det :) Vi får se vad som händer, heltenkelt. Kommer ju hem helgen efter det iaf :)

Ja nu ska det bli skönt att få sova o krypa ner under filten(!). Ja, det är sant. Jag har sovit med filt hela tiden här, och nu lät det som att det var en pik mot att Hanna var snål eller nåt. Men det var det inte. Haha. Hon har faktiskt erbjudit sig att ta den. Men jag sover knappt med filt, för det är så varmt här. Jag som alltid brukar frysa mest. Hanna måste vara världens kallaste människa. Bokstavligen talat. För hon tycker att det är svinkallt när jag öppnar fönstret o vädrar för att jag håller på att avlida av hetta. Det underliga är att hon inte är en människa som fryser. Jag får det inte att gå ihop, men så är det.

Okej, världens svammel. Dags att sova, som sagt.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Du är söt! o du får jättegärna sitta och uggla på ringvägen istället om du vill :)

2008-10-01 @ 17:11:37
URL: http://majakristin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag längtar också efter dig, Elin, men unnar dig så väl lite miljöombyte!! Step-up imorgon om du hinner/ orkar/ vill. Sander och Frida förresten... det är ju nästan som den där boken: Sandor/ Ida, eller vad den hette. (Svamlet kanske ligger i generna)

2008-10-01 @ 18:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0