Harmånger

Idag åkte jag, mormor & morfar till Harmånger till diverse släkt. Jag chaffade dom, en heltrevlig dag. Hade väl inte direkt höga förväntningar, men det var riktigt trevligt faktiskt :) Hälsade på Roland, mammas kusin och hans fru Maj först, dom var urgulliga och trevliga. Det gillas. Sen for vi till Börje & Ann-Christine och tittade på deras nybyggda garage, Ann-Christine var hemma och hon var chockad övet hur stor jag hade blivit. Och det förstår jag, för jag minns inte ens att jag träffat henne någonsin. Haha. Sen for vi och tittade på huset där Stig, mormors bror har bott. Hans barn och barnbarn bodde där nu. Och nu om huset.

Vilket plejs! Alltså, helt idylliskt, det enda dumma var att det inte fanns vatten där (och med det så menar jag inte rinnande vatten som Erik trodde, utan typ en sjö eller nåt) - annars var det heöt perfekt. Jag fick som en uppenbarelse att där ska jag fasiken bo när jag blir en seriös människa med karl och barn. Helt perfekt ställe. Det var så himla lugnt där, fridfullt - i bushen (givetvis). Helt perfekt! Nära till civilisationen men ändå så himla lugnt o skönt. Ja, där har ni stället med stort S. Det var dumt att jag inte tog kort så ni fick bevittna det, men det var excellent. Perfekt gård och perfekt hus. Aaaow. (Lite roligt var att huset hette Smörlycka, men smör är lycka (speciellt om man heter Jenny Fredriksson. Men hon kan få komma o hälsa på :)

Sen for vi till mormors bror - Stig och hans fru Märta (som som sagt var hade bott i Smörlycka) - och Stig var världens panggubbe. Han var så himla mysig på nåt sätt, och då kände jag att han skulle man haft som nåt. Jag kunde inte komma på nåt bättre än att om jag varit 50-60 år äldre så hade jag kunnat vara gift med han, men nu går ju inte det - för jag är ju inte 50-60 år äldre än vad jag är. Logiskt nog.

Sen for vi till Erik med lite saker, så då fick mormor och morfar se hur han bodde också. Det kan ju kanske vara kul för dom att veta vart barnbarnen håller hus, sådär :)

Sen for vi hem igen. Och vi åt hela dagen som det kändes. När jag kom hem gjorde jag soppa för jag var inte alls hungrig, och sen for jag på Step-Up med mamsen - poppade ABBA i bilen - svinhögt som jag skrålade till. Skulle folk sett mig så skulle dom ha skrattat ihäl sig.

Sen fick jag ju reda på att jag fått en gudmorsbäbis också :) Som ni kanske läst och sett i inlägget under.

Alltså ja, dethär var den mest perfekta dagen på hur länge som helst. Tack mormor och morfar för en faktiskt kanondag. Och tack mamma för stepen. Och tack Gud för att bäbisen kom ut välbehållen. Bah. Jag är typ skitglad justnu. Jag kommer inte kunna somna inatt för jag är så upprymd av allt bra som har hänt idag :)

Och bara så ni vet så är min mormor och morfar bäst. Bäst i hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0