Ellös

Igår när jag vaknade upp så hade jag ingen ström (panik!). Det var allt annat än roligt. Så där satt jag, oduschad och stirrade på en becksvart teve och lyssnade på klockan. Det kändes inte spännande, och inte kunde jag duscha heller eftersom jag inte kunde använda hårtorken. Jag försökte då få liv i Kristin som låg o sov, tillslut vaknade hon. Då hoppade jag in i duschen och sen gick jag till henne. Väl där kunde jag blåsa håret och dona på. Det var skönt.

Så då var jag med Kristin & Keijzer i princip hela dagen (han for hm till Järvsö kring fem) - vi gick run lite på Ljusdal, fikade och satt o glodde. Umgicks med kristin tills klockan var sent, som vanligt. Då gick jag hem, och då var min el tillbaka. Det var skönt.

Imorse vaknade jag och fattade inte vad jag skulle göra, för alla hade nåt annat för sig och jag ville inte ringa faster heller eftersom jag är sjuk, och jag vill inte smitta ner stackars små barn. Dock blir jag lite friskare för varje dag - obesrvera: lite. Marie kom en sväng, hon skulle luncha med Jonas så då var hon hos mig medan hon väntade på att han skulle få lunch på jobbet. Jag tog i vilket fall bussen hem till Kårböle och här sitter jag nu, väntar på bättre tider. Ska väl ta o laga mat snart, men inte än.. Blir väl nån rota sådär. Men jag vet ju interiktigt när mamma kommer hem så det är lite svårt att planera, men jag börjar nog när Jenny kommer hem om en halvtimme..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0