Strålande

I fredags klev jag upp snortidigt, tog åtta-tåget till Gävle. Elva hade jag min arbetsintervju, det gick bra och jag fick jobbet. Som eventsäljare. Stå i en monter i diverse affärer/köpcentan och fråga folk om dom ringer med Telia och försöka packa på dom abbonnemang. Ska vara borta tre veckor och hemma en. Dom står för mat, boende, bil, bensin och sådär.. Har ingen garantilön men tydligen hade dom landets högsta provision. Vet inte hur jag ska göra. Hon ringer mig imorrn och ska kolla om jag ska ta det eller inte. Jag ska höra med henne hur lång provanställningen är, vill ju givetvis ge det en chans, men snackar vi provanställning i typ ett halvår eller nåt är jag lite skeptisk faktiskt.

Efter det så kom Jenny till Gävle med. Hon skulle handla. Och det gjorde hon med. En massa. Jag köpte två ljuslyktor, mest för sakens skull. Får ta och tacka min syster för en trevlig vistelse. Den var väldigt najs med mycket skratt och babbel :) När vi kom hem till Ljusdal igen var nog båda dödströtta, nån timme senare skulle Jenny till Järvsö med Kåken, och dit for hon. Jag for till Nore. Där va det najs :) Såg film o halvsov typ. Haha. Ungefär halvett hämtade jag henne vid lastbilscentralen. När jag va påväg dit fick jag ett telefonsamtal som gjorde mig förbannad. Usch. När vi kom hem sov vi. Jag somnade på en gång.

Igår, lördag va det jobb på Delins som gällde. Började tolv och var snortrött när jag skulle upp även fast det inte var direkt tidigt. Vaknade inte ens av väckarklockan, den ringde en gång och sen gav den upp och sen ringde den igen tydligen. Det va Jenny som sa det, för hon hade ju vaknat iaf. Haha. Åkte och jobbade, började tolv. Jenny drog efter mig.

På Delins va det en massa folk hela dagen vilket betydde stress men ändå att dagen gick fort, så det var skönt :) När jag kom hem skulle jag ta nyckeln som Jenny skulle lägga ut när hon drog från lägenheten. Tror ni jag hittade några nycklar? Nej. Och tror ni det var konstigt? Nej. För dom var i Kårböle. Tur för Jenny att Kristin med extranycklarna var i Ljusdal. Annars hade det blivit knivigt. Åt och lite sådär när jag väl kommit in, sen for jag till Nore igen. Mycket trevligt. Mycket.

När väckarklockan ringde idag så vaknade jag inte heller, det blev precis som igår när den va tvungen att ringa en gång till innan jag fattade att det var väckarklockan och inte en dröm, typ. Hade inte sovit många timmar när den ringde heller. Kanske tre. Men jag plågade mig upp. Och nu är det gjort. Fick skrapa rutorna när jag skulle åka bil med, det kändes nyskapande. Och inte kul, mest kallt. Om tio minuter ska jag fara på Delins och jobba igen. 

Japp. Det var lite update :) Mitt liv känns bra justnu. Mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0