Midsommarafton

Japp, då var midsommaraftonen avklarad. Klev upp klockan sju och for på Dellan till halvnio, var där i en halvtimme. Sen åkte jag hem, mamma och pappa for på Vallen där dom skulle fira midsommar nästan på en gång och Erik & Jenny sov - så jag gick till farmor där faster var. Jag, faster & Lovisa gick på kyrkogården och satte lite blommor på farfars grav.

Klockan fem åkte jag & Erik också på Vallen, Jenny fick hem Anna & Agnes som sällskap. Efter ett äventyr så kom vi fram till stugorna där det var endel folk. Vi åt gott och pratade lite och sen for vi till Kårböle igen. Hem till Kristin som hade fest. Inte så mycket folk men helt okej :) Hände en liten olycka som var en skaplig stämningsdödare ett tag, men det gick över.
For till Ljusdal typ elva, och nu sitter jag här och ska sova. Ska öppna på Delins imorrn, så jag läre ju kliva upp typ sju, måste fixa lunchlåda också. Jag längtar inte. Det är om fem och en halv timme det, tick tack, tick tack..

Godnatt, gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0