Skolan?

Jag skulle helt seriöst kunna kasta ut hela mig själv ur min kropp. Jag kan verkligen inte koncentrera mig på något skolarbete över huvud taget. Ja, jag går på lektioner och jag hänger med i det som sägs, men jag kan verkligen inte jobba hemma. Det går bara inte. Det är inte för att jag känner att jag ska skita i skolan, för det vill jag inte vara med om igen. Men min ork ligger verkligen på minus en miljon nu.

Jag skulle inte påstå att det är något i mitt liv som jag mår dåligt över heller, och att det är därför jag inte orkar med. Jag har också kommit ur min trotsålder, så det är inte för att trotsa eller visa världen att jag finns - för det vet dom redan. Jag har helt enkelt ingen ork.

Jag försöker och jag försöker, men det går verkligen inte. Och visst, det är lätt för er att säga att det inte är lång tid kvar, nej visst - men i jämförelse med vadå? Med de elva föregående åren är det lite, men i jämförelse med min ork är det mycket. Extremt mycket.

Ibland kan jag nästan sitta och fundera på om någon med ADHD flyttat in i min kropp bara för att det är nu jag verkligen behöver mitt smarta jag som skriver ihop bra arbeten på nån timme. Som det känns just nu så kommer den Elin aldrig åter. Men det hoppas jag verkligen att hon gör.

Nej, jag blir så arg på mig själv, jag vill ju verkligen & jag försöker. Men som sagt. Det går inte. Fuck. Antar att det bara är att göra det bästa av situationen.

(Och nej, jag vill inte att folk ska tycka synd om mig. Ibland måste man bara få skriva av sig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0