Igår & idag

Igår hade jag ju som sagt körlektion, sedan åkte jag hem till Kårböle med tolvbussen. Gick direkt till farmor eftersom att jag visste att det inte var någon hemma i vilket fall som väntade mig. Tänkte att det kunde vara kul att gå o hälsa på henne en sväng, för det var ett tag sen - även fast hon bor så himla nära. Tänkte bara kika in en sväng, men det slutade med att jag gick därifrån två och en halv timme senare. Trevligt :)

När jag kom hem stod huset tomt fortfarande, tänkte att pappa väl skulle komma snart och passade på att fota Lurvis, som vi har i uppgift i skolan. Att fota ett djur alltså. Han var så omöjlig man kunde bli, så fort jag tröck på avtryckaren vred han bort huvudet, men jag tror att jag lyckades fånga honom på något kort i alla fall..

Tänkte att jag skulle vara en exemplarisk, mogen & hushållsinriktad dotter, så jag ställde mig och bakade en kaka till familjen, och så diskade jag en form som låg och såg allmänt lortig ut. Det kom aldrig hem någon som ville träffa mig, så jag fick vackert gå tillbaka till bussen utan att ha träffat nån (förutom farmor & Lurvis då - och det är ju i och för sig inte så bara).

Kom till Ljusdal, Jenny väntade på mig - och hon insisterade på korvstroganoff till middag (jag har ätit det varje dag den här veckan, nu får det vara nog) - MEN som den snälla syster jag är ställde jag mig och tillagade det. Jyothi kom för hon ville plugga lite inför högskoleprovet, grejen var bara den att hon hade glömt proven som vi skulle träna på. Men inte gjorde det nåt inte, tyckte jag. Det var trevligt ändå. Jag och Jenny satte oss och åt, sen kom Frida alldeles innan Jenny skulle fara på Kåken och dängde henne i Bond.

Jag & Frida visste inte riktigt vad vi skulle hitta på, men vi for till Stocksbo och kikade in till Crille som hade fröken Mimmi på besök, vi blev inte långvariga. Vi poppade Skaka och for runt på Ljusdal och lekte fjortisraggare, när vi insåg att det inte fanns några småkillar som ville åka med oss så for vi till Boda. Där var det lite festligt med groggar hit & dit. Kan du inte ta av dig cowboybootsen? Nej. Internskämt som ingen fattar, jag vet. Men det var roligt. Vi for därifrån kring halvelva kanske, sen satt vi här och kikade lite på teve, sen åkte Frida & jag lade mig.

En relativt händelserik dag, ja.

Idag har jag suttit på skolan (en hel lördag) - mellan 08.20 och 16.20 - det var högskoleprov på schemat. Skönt att det är avklarat! I afton blir det party med fröken Emily, det var längesedan. Sedan blir det Stadt. Hoppas det blir trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0